Nem sojabønne/kyllinge aftensmad

Som tidligere nævnt er “hurtig aftensmad”, noget vi er stor fan af herhjemme… Ihvertfald til hverdag… Nemt, hurtigt, sundt og lækkert…   Det er denne ret….  og så fyldt med mange af mine ynglingsting…

  • 500 gram Kylling i strimler
  • Ingefær (så meget du syn’s)
  • 1 fed Hvidløg
  • Kokosolie
  • Salt
  • Gurkemeje
  • 2 Løg
  • 1 Håndfuld frisk Spinat
  • Eddamae bønner / Sojabønner

Rist snittet ingefær, snittet hvidløg og gurkemeje på panden i lidt kokosolie. Tilsæt kyllingstrimlerne og tilsæt derefter hakket løg, spinat og bønner…. Suppler evt med mandler, det er også rigtig godt.

Vi fik lidt melon til “on the side”… herhjemme er vi alle heldigvis (blevet) KÆMPE fan af Sojabønner… nemmeste og lækreste bønne

Og så en lille opdatering på helbredet…

Har i dag talt med min læge om evt allergi / intolerance overfor mælk og/eller gluten og vi har aftalt konsultation på tirsdag, hvor vi skal snakke om et evt undersøgelsesforløb og ha taget blodprøver. Jeg har derfor i dag stoppet mit eget forsøg med vitaminer og undladelse af gluten og mejeriprodukter. For hvis jeg ikke har det i min kost/ i kroppen, kan hun ikke teste mig for det. Jeg har en super sød og forstående læge, som heldigvis tager mig alvorlig når jeg har noget på agendaen..

Det er jeg rigtig glad for – for jo mere jeg læser om evt fødevare allergi / intolerance – jo mere tror jeg, at der er noget om snakken og jo mere angst blir jeg for det, og for om jeg kan ha overdraget det til mine børn – så de også skal samme kattepine igennem.. I så fald, vil jeg nu kunne gribe ind – og mere drastisk end min ellers nuværende intension om blot at reducere…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.